Selasa, 16 Oktober 2012

8 tips macammana untuk melariskan produk anda...



1. Berikan ajakan untuk bertindak. Jangan biarkan mereka hanya membaca iklan dan teruskan.

2. Berikan hadiah percuma, atau bonus.?


3. Selalu perhatikan iklan yang
sangat memberangsangkan, kata-kata harapan, impian dan sebagainya. Anda menjual produk yang di inginkan bukan keperluan pembeli dan anda haruslah menghidupkan suasana produk tersebut menjadikan satu keperluan. Anda haruslah tidak melakukan pengharapan terhadap orang lain, sebagai contoh, belilah produk ini, kesiankan saya. Saya mempunyai 12 orang anak..bla…bla…bla…

4. Belajar untuk menghadapi kritikan. Saya paling benci bahagian ini. Sepatutnya aku tidak seperti itu. Dan kemudian saya telah gagal sebelum mencubainya bahkan belum memulakan sesuatu projek tersebut. Oh, anda haruslah mengerti mengapa anda dapat kritikan tersebut dan bagaimana anda boleh mengubahkannya kepada YA!, daripada anda risaukan seseorang menkritik atau memarahi anda.

5. Pada mula artikel anda haruslah untuk menghiburkan pembaca, dan bukan untuk memberikan maklumat. Anda harus menulis apa yang pelanggan perlu baca, bukan apa yang anda ingin menulis. Pada masa kini, mereka amat mudah untuk mendapatkan sesuatu maklumat.

6. Jual diri anda sendiri. Ini semua tentang dirimu. Penjual. Anda membuat produk kelihatan baik dan meyakinkan orang mengapa mereka perlu juga. Reputasi anda dipertaruhkan juga. Saya selalu berfikir pekerjaan model adalah untuk kelihatan cantik. Bukan! Saya belajar dari Amerika Top Model. Tugas model adalah untuk membuat produk di lihat lebih baik.

7. Ini semua tentang membangun sebuah hubungan. Robert Kiyosaki menggunakan dirinya untuk mengajar pelajaran dan menjual produknya. Orang-orang membeli Rich Dad Poor Dad kerana dia. Dia selalu mengatakan bahawa ia adalah penulis buku laris. Bukan penulis terbaik-menulis!

8. Jangan mengganggu mereka. Dapatkan kenalan email atau sesuatu. Kirim email yang dikemaskini. Akhirnya mereka akan membeli sesuatu. Jangan spam sekalipun, menjatuhkan orang dan jika email tetap mengarut, mungkin akaun ditinggalkan. Jangan buang masa anda.